Friday 18 August 2017

VIVIX BANTU RAWATAN SAKIT BUAH PINGGANG


Banyak info telah saya ketengahkan dalam beberapa posting saya berkenaan Vivix boleh membantu rawatan penyakit buah pinggang. Namun, mungkin menjadi persoalan kepada pesakit atau ahli keluarga, bagaimana Vivix boleh membantu rawatan sakit buah pinggang.


Dalam artikel kali ini saya jelaskan lebih terperinci.

Apakah Resveratrol
Ada suatu bahan dalam Vivix iaitu resveratrol. Resveratrol adalah sejenis antioksida – polifenol, yang didapati pada tumbuhan, buah-buahan, bijian dan kekacang. Kulit anggur merah mengandungi konsentrasi resveratrol yang paling tinggi. Resveratrol bertindak sebagai ‘sistem imunisasi’ untuk memelihara sel-sel daripada jangkitan virus dan bakteria.

Kajian mengenai resveratrol telah diterbitkan di dalam lebih 2000 jurnal dan kajian penerbitan antaranya oleh University Harvard, National Institute of Aging, National Cancer Institute dan National Cancer Institute of Science, termasuk beberapa kajian di antaranya: 
  • Merencatkan gen kanser
  • Keupayaan menterbalikkan kesilapan DNA
  • Keupayaan sebagai anti kanser
  • Bagaimana Vivix Bantu Rawatan Sakit Buah Pinggang
Ada beberapa artikel saya rujuk dalam hal ini.

Terdapat 2 faktor yang kerap dikaitkan dengan penyakit buah pinggang iaitu Keradangan sistemik.

Tekanan oksidatif: ketidakseimbangan antara pengeluaran radikal bebas dan kapasiti antioksidan. Umpama tekanan oksidatif adalah seperti paku yang terbiar dan berkarat dengan sendirinya. Semakin lama karat akan melemahkan paku. Begitulah dengan buah pinggang. Tekanan oksidatif menyebabkan tisu buah pinggang semakin lemah dan ini dikaitkan dengan masalah buah pinggang. 
Bagaimana resveratrol membantu mengurangkan keradangan dan tekanan oksidatif pada penyakit buah pinggang. Resveratrol dalam banyak kajian telah menunjukkan kesan yang baik termasuk: 
  • Berperanan sebagai anti radang 
  • Membantu meningkatkan pengeluaran enzim antioksidan 
Secara spesifiknya, Vivix dan resveratrol dapat membantu pesakit buah pinggang melalui 7 cara: 
  • Antioksidan: mengurangkan tekanan oksidatif pada sel nepron buah pinggang dan mengelakkan berlaku kerosakan yang lebih teruk pada saraf buah pinggang. 
  • Meningkatkan struktur dan bentuk buah pinggang yang normal 
  • Mengurangkan penggumpalan platlet pada buah pinggang 
  • Mengembangkan salur darah pada buah pinggang 
  • Mengurangkan proses lipid peroksida. 
  • Mengurangkan kematian sel saraf buah pinggang 
  • Memberikan tenaga pada sel sekaligus pesakit buah pinggang akan merasa bertenaga 
Dari Tahap 4 Buah Pinggang Kepada Normal Dengan Bantuan Vivix

Bagi menunjukkan tahap kerosakan buah pinggang, kita merujuk kepada indekx GFR. GFR merujuk kepada Glomerular Filtration Rate. Berikut adalah jadual tahap GFR

Tahap kerosakan buah pinggang

Bagi perubatan, mereka hanya akan melaporkan tahap kondisi buah pinggang bawah 60 sebagai masalah buah pinggang. Maknanya kalau bawah 60 barulah dikategorikan sebagai penyakit buah pinggang. Tapi kalau pada tahap 2 (antara 60-89), mohon sangatlah kena hati-hati.

Kos Dialisis vs Kos Vivix
Saya diberitahu berkenaan kos untuk dialisis. Ada 2 jenis dialisis 
  • dialisis air 
  • dialisis darah. 
Dialisis air: RM2600 sebulan, kalau di hospital atau klinik kerajaan ditanggung sepenuhnya 
Dialisis darah: percuma sahaja sekiranya dibuat di hospital, tapi kena waiting list. 

Agak ramai ya pesakit buah pinggang ini. Kalau di swasta rm250 sekali dialisis, seminggu perlu 3x. Jadi sebulan lebih kurang rm3000 juga. 

Kalau anda bekerja dengan kerajaan, boleh claim semula dengan kerajaan, pekerja swasta pula boleh tuntut dengan SOCSO. Tapi kalau bekerja sendiri harus tanggung sepenuhnya sendiri. Walaupun ditanggung kerajaan pula, kos bagi 2 bulan pertama kena tanggung sendiri, mungkin sebab ada proses dalam kerajaan yang perlu dibereskan dahulu.
Dari tahap 4 buah pinggang kini normal

Saya bukanlah hendak kata jangan buat dialisis, saya cuma maklumkan kos-kos yang anda akan berdepan. Kos Vivix pula hanya rm503 (harga runcit) dan harga ahli cuma RM403. Biasa customer saya akan jadi ahli terus sekiranya ambil Vivix.

Bagi tempoh 6 bulan hingga setahun untuk ambil Vivix, insyaAllah ia akan membantu rawatan pesakit buah pinggang. Maknanya kos untuk 6 bulan hanya rm2418 (harga ahli) jika diambil 1 botol sebulan. Lebih jimat dan anda akan nampak perubahan yang ketara. Saya tak kata Vivix boleh memulihkan penyakit buah pinggang, tetapi Vivix membantu menurunkan tahap buah pinggang. Sekurang-kurangnya mengelakkan anda daripada terus dialisis seumur hidup. 
Pesakit lebih bertenaga 

Mampu membantu menurunkan tahap buah pinggang (GFR) 
Kalau tanya produk suplemen lain untuk buah pinggang, saya sukar nak jawab sebab saya tidak kaji produk orang lain. Kalau Shaklee memang saya tahu dan inilah yang saya akan explain. Anda boleh cuba Shaklee sebab setakat ini Shaklee terbaik dari segi kualiti, jaminan keselamatan ramuan/produk dan keberkesanan. InsyaAllah kata orang worth your money.

Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-355 9455 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-355 9455
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

No comments:

Post a Comment